Zum Inhalt springen
IGNORIERT

Patch 3.9.X


Gast

Empfohlene Beiträge

@KaffeRauschim Launcher unter Settings steht der Intallations-Pfad. Dort hast du 2 Ordner, Live und PTU. Wenn du Live in PTU kopierst geht das ganz sicher. Wenn es nicht funktioniert stimmt der Pfad nicht, kontrolliere das bitte nochmal.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Am 25.4.2020 um 23:51 schrieb Alter.Zocker:

Am Spaceport New Babbage auf Microtech gibts einen Schiffsverleih, aber zum Testen im PTU sollte das eig. reichen, ausser, das man an Leihschiffen keine Komponenten tauschen kann

@Alter.ZockerMan kann Komponenten auch in Leihschiffen tauschen, aber nur im Hangar (Self Land).

Hatte es gestern mit der gemieteten Constellation Phoenix erfolgreich gemacht.

 

Am 26.4.2020 um 13:41 schrieb mindscout:

@dificianoDie Caterpillar sollte in Levski eigentlich ingame kaufbar sein. Ich hatte die in einem früherem PTU dort mal erworben.

@mindscoutHabe die Caterpillar auf Levski gefunden!

Ich hatte mir vorher nur die Ausstellungsstücke angeschaut und diese Verkaufs Tafeln (Monitore) übersehen.

Jetzt latsche ich in diesem Ding rum und suche das Cockpit, ich glaube, das Ding ist wohl doch eine Nummer zu groß für mich und werde mich wohl auf die Freelancer Max beschränken.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor einer Stunde schrieb dificiano:

Man kann Komponenten auch in Leihschiffen tauschen, aber nur im Hangar (Self Land).

Hatte es gestern mit der gemieteten Constellation Phoenix erfolgreich gemacht.

Und die auf diese Weise getauschten Komponenten sind dann auch im PU/Verse am jew. Schiff verbaut und funktional oder nur, wenn man im pers. Hangar ist?

Hab noch nie Leihschiffe genutzt, hab aber mehrfach gelesen, dass gerade be Leih-Prospectors der Tausch des Standardmäßigen "Arbor"-Mining-Lasers gegen etwas Besseres (Helix udgl.) eben nicht möglich ist (zumindest war das bis vor ein paar Wochen wohl so)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

@Alter.Zocker

Im PTU kann man ganz normal mit den getauschten Komponenten fliegen.

Bei der gemieteten Prospector hatte es in 3.8.2 mit dem Helix2 auch funktioniert, allerdings war nach dem Claimen wieder weg.

Kann sein, das man bei Leihschiffen unr das Originalschiff wieder bekommt.

Ich teste es mal mit meiner Miet Constellation.

 

@Sagittarius

Habe ich jetzt auch gefunden, nachdem ich mir ein Video von Knebel TV angeschaut habe.

Tja probieren geht nicht immer über studieren. :sick:

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Irgendwie scheint das Essen nur auf New Babbage zu funktionieren.

Auf Lorville sieht man zwar Stände mit Essen, aber es ist nur Trinken anwählbar.

Kann das Jemand bestätigen?

 

@KaffeRausch

Kann man sich den 890 Jump irgendwo im PTU mal von innen anschauen?

Dieses Schiff würde mich auch mal interessiern!

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

...im prinzip ja, kleine ausnahmen: auf einer HUR-station hab ich mal nen hotdog gefunden; pizza und chinese-noodles ging nich.

wird bestimmt noch besser, vorerst ernähr ich meinen avatar mit sandwiches, äpfeln und wasser, ab und an mal ein smoothie. alles in PTU-nb.

und in po gibts beim klamottenladen wasser für durstige piloten. zu trinken eigentlich auf allen HUR, CRU, usw.- stationen, zu essen hier manchmal.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ich habs noch nicht probiert aber kann man evtl. einige der Harvestables auf den Planeten/Monden essen?

 

Wie genau funktioniert das jetzt eigentlich mit dem Gefängnis? Wie ergibt man sich der Security? Wie kommt man raus, wie bricht man aus? Und was machen diese Quantum BEacons, die ab und zu dort erscheinen?

 

Ich habe gestern mal einen Ausflug dorthin gemacht. Mit der Carrack in die Nähe geflogen und in einem Krater gelandet, dann wollte ich es mit der Pisces erkunden, es wird einem aber ab ca. 10 km eine Warnung angezeigt.

Also zurück und in den URSA-Rover - mal sehen, ob man auf der Oberfläche unentdeckt näher kommt. Fazit:

- Einen Crimestat bekommt man trotzdem, wenn man bis hin fährt und auch die zweite Warnung (ab 5 km) ignoriert.

- 15 km mit dem Rover sind eine weite Strecke.

- Aberdeen ist nicht das beste Pflaster für den Rover, viel zu steinig. Man bleibt ständig hängen oder der Rover überschlägt sich... (Aufrichten geht übrigens mit Power off und wieder on....der Geschützturm richtet es dann ;) )

 

1374055150_Squadron42-StarCitizenScreenshot2020_04.27-20_12_21_00.thumb.png.27a4fbfe773b7f1858d93f4b3381d4ee.png

.

1014261760_Squadron42-StarCitizenScreenshot2020_04_27-20_35_08_27.thumb.png.a3e00a619da815778d0cf8058c7cb717.png

.

290607063_Squadron42-StarCitizenScreenshot2020_04.27-20_37_34_51.thumb.png.00a977b46956c5660d510b38c42f5751.png

.

1933330338_Squadron42-StarCitizenScreenshot2020_04.27-20_48_22_97.thumb.png.5c9532be99884e1a5e229272dcd3b521.png

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 7 Stunden schrieb mindscout:

Ich habs noch nicht probiert aber kann man evtl. einige der Harvestables auf den Planeten/Monden essen?

Ja das kann ma, es soll mit 3.9 auch Pilze geben die man Essen kann. Viel Spass beim suchen.

vor 7 Stunden schrieb mindscout:

Das ist meins Wissens noch nicht im Spiel, nur geplant und folgt demnächst.

 

Im Gefängnis kannst du deine Zeit einfach nur absitzen oder du machst FPS Mining und gibt's dein Sammelgut an Automaten ab, dadurch verkürtzt du deinen Aufenthalt.

Ausbrechen kannst du natürlich auch aber wer kein Jump&Run Tomp Raider-Fan ist sollte sich das schenken. Schau dir einfach mal ein Video dazu an.

Alle Stationen die was mit UEE und Security u tun haben sind Sicherheitszonen, wer keinen Auftrag hat und sich nähert bekommt crimestat. @mindscout

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

@SagittariusDas leere Zitat bezieht sich vermutlich auf das Ergeben!? Wie kommt man da aktuell ins Gefängnis, man lässt sich von der Security abschießen und Spawnt direkt drinnen?

 

Ich habe bisher auch noch immer nicht die Mission mit dem Gefangenentransport angeboten bekommen. Was benötigt man dafür? Vorherige Missionen? Crimestat?

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

@mindscout wenn du durch, oder in der Nähe von Gesetzeshüter oder Sicherheitsanlagen9 (Geschütztürmen) mit einem crimestat stirbst, erwachst du im Hotel Klescher.

Der Gefangenentransport ist die für 25000, geht sowieso nicht alleine und am Ende wirst du vollen crimestat haben der dich für satte 11 Stunden in den Knast bringt.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Oha -.-

Angeboten wurde mir die Mission inzwischen (hatte einen Crime Stat), allerdings war am Zielort nichts, kein Transport.

 

Ich vermute, die gelegentlichen Quantum Beacons sind dieser Transport. Vielleicht hatte ein anderer Spieler die Mission schon gemacht oder den Transport zerstört (falls das geht)!?

Warum geht die Mission nicht solo, so schwer?

 

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Star Citizen Patch 3.9.0r

Alpha Patch 3.9.0r has been released to PTU, and is now available to test! Patch should now show: VERSION 3.9.0-PTU.5101286.

It is strongly recommended that players delete their USER folder for the Public client after patching, particularly if you start encountering any odd character graphical issues or crash on loading. The USER folder can be found (in default installations) at C:\Program Files\Roberts Space Industries\StarCitizen\PTU.

Database Reset: YES Long Term Persistence: Enabled

Please monitor sc-testing-chat in spectrum for updates and testing instructions.

USER.cfg settings:
r_displaySessionInfo = 1

Bug Regression: https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/forum/190049/thread/volunteer-regression-3-9-0r

Testing Focus
  • Esperia Prowler
  • Contact and Party System Update
  • Caterpillar Prison Ship Mission
  • New Babbage and microTech's Moons
  • Personal Interaction System
  • Mining: Volatile cargo and mining consumables
  • Prison Systems
  • Actor Status System
Known Issues
  • Duplicate, static trains may appear at Lorville or New Babbage.
  • Ground vehicles can not be spawned at outpost ASOP terminals, but can still be spawned at New Babbage, Lorville, and Levski.
  • Players can become stuck when jumping over some railings.
  • Ships can hitch or teleport at times when observing their motion.
  • For ECN alerts, the rescued Starfarer will sometimes circle endlessly after all waves are cleared.
  • The player can spawn with their prison suit still on after ending their sentence.
  • Being in a large party can cause party markers to fail to appear when inside a ship.
  • If a player crashes while transitioning into prison they will be unable to use their multitool.
  • Players can not see through the scope of the Arrowhead or P6-LR when crouched.
  • FOIP animations are not transmitting to others nearby.
  • Cargo boxes left behind after a ship explodes appear to blink in and out while the player is moving.
  • Player inner-thought and interaction system is off-set in wide screen resolutions
  • Autopilot sometimes does not disengage after triggered by no-fly zone.
  • Heavy environmental suit armors block portions of the mobiGlas.

Feature Updates

Locations
  • Added items to commissary vending machines in prison.
Gameplay
  • Made murder and inmate murder against party members be automatically forgiven.
  • Crashing a ship with players aboard will no longer award the pilot with a homicide crime stat.
  • Improved landing area checking for pad ramming infraction.
  • Increased unlawful mission rewards by 50%.
Weapons and Items
  • Updated Hadonite merit value on the prison kiosks.
  • Added Crypto Keys to Omega Pro Kiosk.
Ships and Vehicles
  • Lowered assisted gimbal slew speed.
  • Removed roll from axis rotation lock for ships and changed label of lock rotation to "Lock yaw pitch movement".

Bug Fixes

  • Fixed an issue that was causing duplicate, static trains and elevators.
  • Player should no longer get stuck on a loading screen when exiting prison or respawning.
  • Criminal Database should now show the correct text when hacking prison record.
  • Text popup while exiting the prisoner transport caterpillar should now be correct.
  • Fixed multiple hairstyles showing up as bald while on the character customizer.
  • Fixed missing server blades at the crash site for the Scavenge Relay mission from Clovus.
  • Player should no longer be affected by strong wind while moving around on the two platforms at the Central Business District.
  • Cargo boxes created from personal inventory should now be able to be sold at the commodities kiosk.
  • Fixed an issue with the personal inventory that allowed players to duplicate commodities.
  • Fixed multiple different sachet cubes food items having the same texture when being eaten.
  • Players should no longer get into a state where VOIP group, party, ship, or proximity chat can be heard by everyone on the server.
  • The Constantine Hurston recovery mission should now have a proper delivery destination tagged.
  • Ships should no longer be immediately destroyed on spawn at Area18.
  • Armistice Zone in Levski should now fully cover all locations including the hangars and Teach's Ship Shop.
  • When setting a Cutlass Red ICU bed as a respawn point, the player should no longer be teleported back to the bed after a few seconds when leaving the bed after a respawn.
  • Escaped prisoner Bounty Assignment missions should no longer be issued for prisoners that have left the server.
  • Player should no longer be killed after being moved from their ship when pad ramming another player.
  • Fixed an issues causing several URSA Rover vehicles to spawn on top of each other inside the garages above the Prison shafts.
Technical
  • Fixed 3 main thread deadlocks.
  • Fixed 3 server crashes.
  • Fixed 3 client crashes.
  • Client crash fix for party leader launch into the PU.
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Na das ging ja schnell!

 

Star Citizen Alpha 3.9.0s PTU.5107460 Patch Notes

Yesterday at 17:37

Star Citizen Patch 3.9.0s

Alpha Patch 3.9.0s has been released to PTU, and is now available to test! Patch should now show: VERSION 3.9.0-PTU.5107460.

It is strongly recommended that players delete their USER folder for the Public client after patching, particularly if you start encountering any odd character graphical issues or crash on loading. The USER folder can be found (in default installations) at C:\Program Files\Roberts Space Industries\StarCitizen\PTU.

Database Reset: YES Long Term Persistence: Enabled

Please monitor sc-testing-chat in spectrum for updates and testing instructions.

USER.cfg settings:
r_displaySessionInfo = 1

Bug Regression: https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/forum/190049/thread/volunteer-regression-3-9-0r

Testing Focus
  • Esperia Prowler
  • Contact and Party System Update
  • Caterpillar Prison Ship Mission
  • New Babbage and microTech's Moons
  • Personal Interaction System
  • Mining: Volatile cargo and mining consumables
  • Prison Systems
  • Actor Status System
Known Issues
  • Duplicate, static trains may appear at Lorville or New Babbage.
  • Ground vehicles can not be spawned at outpost ASOP terminals, but can still be spawned at New Babbage, Lorville, and Levski.
  • Players can become stuck when jumping over some railings.
  • Ships can hitch or teleport at times when observing their motion.
  • For ECN alerts, the rescued Starfarer will sometimes circle endlessly after all waves are cleared.
  • The player can spawn with their prison suit still on after ending their sentence.
  • Being in a large party can cause party markers to fail to appear when inside a ship.
  • If a player crashes while transitioning into prison they will be unable to use their multitool.
  • Players can not see through the scope of the Arrowhead or P6-LR when crouched.
  • FOIP animations are not transmitting to others nearby.
  • Cargo boxes left behind after a ship explodes appear to blink in and out while the player is moving.
  • Player inner-thought and interaction system is off-set in wide screen resolutions
  • Autopilot sometimes does not disengage after triggered by no-fly zone.
  • Heavy environmental suit armors block portions of the mobiGlas.

Feature Updates

Locations
  • Added items to commissary vending machines in prison.
Gameplay
  • Made murder and inmate murder against party members be automatically forgiven.
  • Crashing a ship with players aboard will no longer award the pilot with a homicide crime stat.
  • Improved landing area checking for pad ramming infraction.
  • Increased unlawful mission rewards by 50%.
Weapons and Items
  • Updated Hadonite merit value on the prison kiosks.
  • Added Crypto Keys to Omega Pro Kiosk.
Ships and Vehicles
  • Lowered assisted gimbal slew speed.
  • Removed roll from axis rotation lock for ships and changed label of lock rotation to "Lock yaw pitch movement".

Bug Fixes

  • Fixed an issue that was causing duplicate, static trains and elevators.
  • Player should no longer get stuck on a loading screen when exiting prison or respawning.
  • Criminal Database should now show the correct text when hacking prison record.
  • Text popup while exiting the prisoner transport caterpillar should now be correct.
  • Fixed multiple hairstyles showing up as bald while on the character customizer.
  • Fixed missing server blades at the crash site for the Scavenge Relay mission from Clovus.
  • Player should no longer be affected by strong wind while moving around on the two platforms at the Central Business District.
  • Cargo boxes created from personal inventory should now be able to be sold at the commodities kiosk.
  • Fixed an issue with the personal inventory that allowed players to duplicate commodities.
  • Fixed multiple different sachet cubes food items having the same texture when being eaten.
  • Players should no longer get into a state where VOIP group, party, ship, or proximity chat can be heard by everyone on the server.
  • The Constantine Hurston recovery mission should now have a proper delivery destination tagged.
  • Ships should no longer be immediately destroyed on spawn at Area18.
  • Armistice Zone in Levski should now fully cover all locations including the hangars and Teach's Ship Shop.
  • When setting a Cutlass Red ICU bed as a respawn point, the player should no longer be teleported back to the bed after a few seconds when leaving the bed after a respawn.
  • Escaped prisoner Bounty Assignment missions should no longer be issued for prisoners that have left the server.
  • Player should no longer be killed after being moved from their ship when pad ramming another player.
  • Fixed an issues causing several URSA Rover vehicles to spawn on top of each other inside the garages above the Prison shafts.
Technical
  • Fixed 3 main thread deadlocks.
  • Fixed 4 server crashes.
  • Fixed 3 client crashes.
  • Client crash fix for party leader launch into the PU.
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 1 Stunde schrieb Sirch:

Fixed 4 server crashes.

Das ist zumindest schon mal was neues....

Aber selbst die Bug-regression zeigt immer noch auf Revision "r",,,scheint also nicht die Welt an Änderungen in "s" zu geben...

 

Bearbeitet von Alter.Zocker
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

×
×
  • Neu erstellen...