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Inhalte mit der höchsten Reputation am 29.09.2013 in allen Bereichen anzeigen

  1. Moinsen, im Pledge-Store wird es so CIG bald Charakterslots zu kaufen geben, damit Besitzer eines Schiffes ohne Gamezugang sich dadurch einen Gamezugang ermöglichen. Der Zugang zum Spiel also wird einzig über den Charakterslot definiert, nicht über das Schiff. Ich sehe da auch kein Pay2Win da es sicherlich auch Ingame NPC´s mit verschiedenen Skills anzuheuern gibt nach z.B. folgendem Muster : NPC Meier : 10% Kampf / 40% Flug / 30 % Mechanik / 20 %Navigation NPC Müller : 20% Kampf / 30% Flug / 20% Mechnaik / 30% Navigation NPC Schulze : 40% Kampf / 40% Flug / 10% Mechanik / 10% Navigation usw. usw. Man wird also beim anheuern sich NPC´s mit unterschiedlichen Fähigkeiten aussuchen können. Der Vorteil der selbst "gezüchteten" liegt a.) im Design da CIG schrieb das man den selbst im Aussehen prägen kann und b.) das ich ihn mit einer eigenen Historie versehen und somit in den Eigenschaften selbst definieren kann ( Microanpassung ) Man hat da also eher einen Vorteil in Bezug auf deren optische Erscheinung denn mit Sicherheit wird es genügend unterschiedlich "geskillte" NPC´s auf dem freien Markt geben so das der "Vorteil" der selbst definierten Historie kaum zum tragen kommt. Gruß Accipiter
    3 Punkte
  2. Das hat RSI gepostet: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/13288-Multiple-Package-Clarification Ich muss sagen das die Leute ihre Sachen voll im Griff haben. Mit dieser erklärung zu den Mehrfachpaketen haben sie mir noch einmal meinen Enthusiasmus bezüglich des Games gesteigert und ich dachte schon, mehr geht nicht mehr Das wichtigste. Man kann tun und lassen mit den Paketen was man will, man kann sie zusammenlegen sie aufteilen, einzelne Teile sogar verschenken und was ich am beste finde, man kann mit den Charakteren in den Paketen dein Schiff bemannen. Auch ist es möglich das man beim ableben des Hauptcharakters auf einen der Crew zurückgreifen. Ein Freund der online kommt kann in einen der charaktere Switchen. Das heisst wenn jemand 5 Pakete besitzt, kann man jedes Crewmitglied auf einer Retaliator z.B. selber designen (mit Hintergrundgeschichte) und die Crew deinen Bedürfnissen anpassen. Firefly, wir kommen Ebenso kann man die Credits alles auf ein Konto buttern, genauso wie mit den Schiffen. Was mich aber am meisten überrascht hat ist, dass sogar alle "physical extras" geschickt werden. Was soll ich blos mit so vielen Sternenkarten anfangen? Danke Chris und danke RSI. Ihr habt uns die bestmögliche Option gegeben. PS: Anbei sind noch tolle piratige Charakterstudien zu bestaunen. PPS: Mit erreichen des 22Mio. Stretchgoals kann ich dann meine ganze Familie einscannen und die als Bedienstete für mich arbeiten lassen. ein Familienunternehmen also. Meine Ex lass ich dann in meiner Aurora einen feindliche Vanduulträger attackieren
    2 Punkte
  3. In welchem Universum war das denn? Bei euch in der DSC intern vielleicht. Ich weiß davon nix und wäre auch sicherlich dagegen gewesen so etwas zu tun. Wo bliebe da die Meinungsfreiheit? Entspann Dich mal wieder, Picollo. Die Leute unterhalten sich doch hier nur. Der Einzige der hier raged bist meiner Ansicht nach Du. Zum Thema: Also ich hab nochmal drüber nachgedacht und sehe das auch so, dass es keinen erheblichen Vorteil bringt. Dennoch kann man erst mit dem ECHTGELDKAUF von Charakterslots auch mehrere Charaktere spielen. Das finde ich dann doch etwas anrüchig, weil das halt nicht mit Spielgeld möglich ist. Die Aussagen werden nunmal damit durchbrochen: A: Alles im Spiel kann man mit Spielgeld erreichen. B: CiG hat sich dazu entschlossen mehrere Charaktere pro Spieler zu zu lassen. Und damals hatten die noch nix von bezahlen oder Charakter pro Paket gesagt. So sehe ich das.
    2 Punkte
  4. Was die Leute denken wenn einer Pay2Win schreibt ist mir herzlich egal. Ich will keine Grundsatzdiskussion über was wer sagt und wer nicht. Ich sage weiterhin, was ich für richtig halte. Wir sind ein Forum verdammt. Wo kommen wir hin wenn wir nicht mehr diskutieren? Ich hab meine Ansicht ganz ordentlich begründet und dargestellt. Und jetzt äußere Dich kritisch zum Inhalt oder halt den Babbel. Wir alle finanzieren dieses Spiel. Wir alle haben Ansichten und wir alle dürfen den von uns beauftragten Spielehersteller kritisch hinterfragen, ob seine Vorgehensweisen korrekt sind. Es hat ja auch schon Fälle gegeben, da ist CiG dem Willen der Spieler nachgekommen und hat sich "gebessert". Also bitte denk nach, Mensch.
    2 Punkte
  5. Hi an alle Star Citizen Fans und Unterstützer ! Ich habe mir diesen Thread ausgedacht um den Informationsfluss beim herauskommen eines neuen Patch´s zu beschleunigen. Also wenn ein neues Patch rausgebracht wird kann der Erste der es mitbekommt das hier eintragen! Bitte erst vergewissern das der Patch nicht schon eingetragen ist! Beim eintragen des Patches bitte das Datum und die Patchnummer mit reinschreiben! Wenn ihr das Thema dann Abonniert habt und euch die Abos per Mail zukommen last brauchen wir nicht immer die Kiste anschmeißen um zu sehen ob ein Update bereit steht! Danke für eure Zusammenarbeit! MicDerJaeger PS. wenn euch die Idee gefällt würde ich mich über ein Paar positive Bewertungen Freuen!! Danke!
    1 Punkt
  6. Da NPCs naturgemäß keine echten Spieler sind, wird ihr Können selbstredend durch Fähigkeitspunkte (Skills) simuliert. Was denn sonst? Diese Fertigkeiten werden vielleicht nicht in irgendeinem Menü angezeigt, sondern bleiben versteckt, aber sie sind da. Was ist wohl die Bewertungsgrundlage für die Höhe des Gehalts eines NPCs? Und wie soll die KI wissen, dass ein NPC ein 1A-Gunner ist, wenn er nicht den Fähigkeitswert 1A im Attribut Kanonier hat? Eben. Aber du stellst eine wichtige Frage, Marodeur - anzuheuernde NPCs wird es mit den unterschiedlichsten Befähigungen geben, wonach sich das Gehalt richtet. Besser kostet mehr. Alles wie gehabt. Schön ausbalanciert. Wie aber soll das Können der eigenen NPCs ermittelt werden und wer verteilt die Fähigkeitspunkte? Kann man sie gar selbst verteilen, muss da aber eine vernünftige Gewichtung her, damit die »Besser gleich Teurer«-Formel weiter greift. @Picollo Lieber Picollo, durch deinen Wutschleier hast du es vielleicht nicht bemerkt, aber ich habe sachlich und unaufgeregt argumentiert und sogar dir zustimmend apostrophiert, dass ich das aktuelle Modell hinter Star Citizen (noch) nicht für Pay2Win halte, warum es aber sehr wohl das Potenzial dazu hat. Trotzdem bist du anscheinend nicht willens dich damit ohne Tirade substanziell auseinanderzusetzen, zumindest deutet das die Tatsache an, dass du dich genötigt sahst, deinen Beitrag zu löschen. Wir müssen auch gar nicht lange diskutieren, du brauchst nur zwei Fragen zu beantworten: Nehmen wir das gegenwärtig geplante Finanzierungsmodell von CIG und tun nicht mehr als für den Umrechnungsparameter einen Extremwert einzusetzen. Also, wenn du für einen einzigen Echtgeld-Dollar Ingame-Credits im Wert von zehntausend Spielstunden kaufen kannst, ist das deiner Ansicht nach Pay-to-Win oder ist es das nicht? Und wenn nein, was ist es dann? Falls du über deinen Schatten springen kannst und zugibst, dass die Antwort Ja lautet, und damit implizit ebenfalls einräumst, dass dieses Modell Pay-to-Win-Potenzial hat, ab welchem Umrechnungsfaktor wäre es kein Pay-to-Win mehr und wer entscheidet das und wie?
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  7. es hieß schon lange von Roberts persönlich, daß "ein angeheuerter NPC jederzeit von einem Spieler ersetzt werden kann"
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  8. Bei SCNR findet ihr die Übersetzung zu Wingmans Hangar Episode 40
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  9. Patch Notes Patch Nr 4 Additions ADD adding temp animation for passenger dismount ADD iradarsignaturesystem which keeps track of all the iradarsignature created ADD added placeholder billboard swf ADD dded interior glass with it’s own environment map of the cockpit. for bug cbd-500 ADD added interior glass with it’s own environment map of the cockpit. for bug cbd-500 ADD adding new defaultspaceships entity archetypes library for use with vehicle mods and default equipment for space ships ADD adding psd file to it’s own folder ADD ik for the turret joysticks ADD freelancer – flagged the copilot seat as a driver Bug Fixes BUG FIX audio ogg issue should now be fixed, cleaned up the ambient code so we only have one play sound function, integrated ssn fixes for our audio system, integrated a fix for ssn’s javascript cod BUG FIX finally found the stupid registry bug that was causing massive headaches as well as added a check so the installer will tell you if the product is already installed BUG FIX add many more landscape and portrait resolutions to the list cbd-378 #resolve BUG FIX enabled disable ambient when focus of window is changed BUG FIX changed display name from hammer propulsion hmx 4.4 to hammer propulsion hm 4.4. BUG FIX fix flickering decals in the discount hangar cbd-97 BUG FIX business hangar. landing pads show up in the business hangar again. didn’t notice it when i dropped the spawnpoints for the floating ships BUG FIX setting the pilot seat to reference a different animation layer to allow the seat to rotate properly in other levels. BUG FIX temporary bug fix for if you are patching and it takes longer then 1 hour the launcher will check for updates, find none and move you forward to the patch complete status even thou you are s BUG FIX fixing sound setup for greycat ptv – splitting up sound event groups into “engine” and “functionality” and also setting up required hard coded names for sounds used in game. BUG FIX – aurora (all variants) fixing pilot seat entry bbox to not be accessible from outside. fixing interior bbox to allow pilot seat to be entered. setting up right side ladder for all auroras BUG FIX adding the wav file back since ogg is boned, and adding in some console logging to help with debugging launcher issues. BUG FIX fixing intial config.ismuted doesn’t exist so sound doesn’t play BUG FIX adding back the torso ik disable when in a vehicle, fixes a camera snap when entering the hornet BUG FIX player jumping. couple things. cryaction and cryphysics had instant and accumulated jumping flipped. fixed that so the enums are correct in cryaction. added a new jump that doesn’t accumu BUG FIX cbd-473 don’t display @use_mounted if item already in use BUG FIX cbd-479 cargo not showing up in business hangar. screwed up on initial pad offset. worked in discount and deluxe because their z is very close to 0. BUG FIX cbd-496 reduced character sprint multiplier BUG FIX [cbd-485] adjusted buggy first person view velocity and bounds BUG FIX cbd-505 reposition the 3rd person pilot cameras for the constellation BUG FIX cbd-508 adjust the first-person crouch view offset a little to avoid seeing the top of the player’s legs BUG FIX cbd-503 fix a crash when exiting the game during a vehicle enter action BUG FIX cbd-501 restore previous fov when exiting cockpit view BUG FIX prevent a crash in both vehiclebarrelweapon and vehicleweapon by checking if the item is in use and if the vehicle pointer is valid before updating its item status BUG FIX cbd-516 adjusted freelancer thirdperson minimum zoom BUG FIX radar is disabled in the hangar BUG FIX cbd-513 disable vehicle weapons based on the vehicle’s weaponsenabled flag BUG FIX hangar flair. put bounds on item ports so they don’t roll into reserved ports. some flair items where there is only 1 port reserved will only spawn once flair item if extra are owned. BUG FIX rsi-1031 re-enable turn speed parameter for player animation blending BUG FIX rsi-1785 adjust animation blend to allow the player to play the full run animation when moving at full speed BUG FIX fixed disabling of seat events BUG FIX fix for cbd-477 and cbd-482 introduced new item type “mainthurster” to allow distinguish between maneuver and main thrusters BUG FIX fixed xml namining on talon missile racks to have missilerackparams instead of missilerack BUG FIX fixing missile rack reference on f7c to use proper talon missile rack BUG FIX fix to front landing gear on hornet – setting up proper offset location for front landing gear helper pos BUG FIX disable all dx10.1 or earlier gpu’s for amd & nvidia BUG FIX remove the geometry that causes flickering decals. BUG FIX resized floors to be tile friendly. New Features NEW FEATURE adjusted top wing hardpoint pivot positions. NEW FEATURE added new pilot seat back in. i was informed that there currently isn’t code support for swappable chairs. NEW FEATURE added very basic support for multiple driving seats. NEW FEATURE updated position of geo on the top wing hardpoints. NEW FEATURE new filter flag to indicate that something is “locked” for drag or interactive NEW FEATURE adding basic interaction fgs used in connie switches NEW FEATURE setup switches for kitchen table, beds, and bathroom – door, toilet, showerdoor and prepping for both gunner seats NEW FEATURE added a missing piece of collision NEW FEATURE cvar to switch between toggle and press/hold activation of holotable NEW FEATURE added function to set the physics type on a vehicle NEW FEATURE grav pallets NEW FEATURE updated door collision. fixed pivot that was causing a piece of collision to extend too far. capped geo that was missing. NEW FEATURE fixed collision on the door parts. fixed pivot that was causing one piece to extend out too far. fixed uncapped geo. NEW FEATURE implemented splash screen for game startup NEW FEATURE fix texture path ref in material NEW FEATURE setting up quick post action to close canopy and ladder when entering hornet seat NEW FEATURE deluxe hangar buggy track layers NEW FEATURE – anvil hornet ball turret NEW FEATURE vehicle passenger orbit view NEW FEATURE hangar deluxe buggy track handling NEW FEATURE added intial implementation of the vehicle signature system NEW FEATURE added vehicle item cooler NEW FEATURE added vehicle item signature dector NEW FEATURE passenger interior views NEW FEATURE item ports on items NEW FEATURE tech NEW FEATURE added vehicleitemidentifier with params NEW FEATURE cbd-487 and cbd-436 – holotable will fade the lights back in once player walks away, also it will only be interactable within a minimum distance NEW FEATURE [rsi-789] vehicle networking – set the bits for the networking of vehiclemovementspaceship values to 16 instead of 5 NEW FEATURE – fixed the locator_locomotion NEW FEATURE – gun mesh dissapeared – fixed now NEW FEATURE added interior glass with it’s own environment map of the cockpit. for bug cbd-500 NEW FEATURE – uploaded the arc corp 300 thruste engine nozzle NEW FEATURE setup proper rotation parts on ball turret New Features OPTIMIZE splitted object update per renderer OPTIMIZE optimized menurenderer3dmodelmgr update loop Tweaks TWEAK geo updates. TWEAK removing a decal…again. TWEAK – removed turret hardpoint TWEAK – tweaked material file and textures – added an extra detail and blendmap to give the hull texture some more detail and intrest. TWEAK tweaking hornet glass material to have noshadow on it to allow light to pass through glass Updates UPDATE changed tractor to size 2 UPDATE merged in updated right side door. UPDATE rsi-409 first attempt at setting surface ids so that footsteps sound correct UPDATE fixed names on left door parts. updated pivots on top wing hardpoints. UPDATE updating loadout for aurora ln UPDATE fixing part name mismatch UPDATE enabled engines for the movement seat actions for all the ships. hangar ships still won’t be able to move since when the hangar spawns them it turns off their engines. UPDATE adding workbench flair item back to discount hangar UPDATE gloves mesh fix, and inside elbow wrinkes tweak UPDATE database.xml adding a buggy to deluxe hangar at index 1 UPDATE fixed replace me ball when mounting on certain hardpoints UPDATE deluxe hangar. updates for deluxe buggy track UPDATE deluxe hangar. removed test assets i accidently left in for the buggy track UPDATE tech setup for hornet ball turret UPDATE detached and removed old wing weapons. moved, renamed, reparented, hard points for wing weapons. UPDATE rigged and animated recoils UPDATE updated with hardpoints. removed weapons per task and added hardpoints in their place. fixed quite a few decals that were crashed too far into geo. removed some duplicate geo. removed environ UPDATE fixed some uv issues and started making damage geo. checking in so that others can use this while i am on another task. UPDATE – updated animation UPDATE rigged weapon for animation. found out weapon is no longer part of any ship. holding off on animation. UPDATE fixed missing texture hornet lightshaft UPDATE – updated animations UPDATE – updated animaiton to match the new character animatin UPDATE – fixed locator locomotion animation UPDATE – updated steering wheel animatin and fixed the passenger pos nodes to be in the right spot UPDATE rigged and animated recoil UPDATE added recoil animation to behring m3a_laser UPDATE cleaning pass UPDATE revising footststeps a bit UPDATE – updated UPDATE updated turret chair animations and geometry on constellation UPDATE updated and re-checked animations in constellation UPDATE updated constellation fixes in geometry, animations and texture UPDATE – updated something UPDATE rigged and animated recoil UPDATE assigned recoil animation for behring_m4a_laser UPDATE rigged and animated recoil UPDATE assigned recoil animation for behring_mk_iv_laser UPDATE adding landingpad_helper to constellation UPDATE – fixed texture file paths UPDATE – broke out each barrel, added muzzle helpers and updated animation UPDATE updated avatarcreationmachine UPDATE rear door ditional segments added for better angle when opened, misc fixes on geo and uvs UPDATE rigged and animated UPDATE changed muzzle_out to dummy object UPDATE changed the muzzle_out to dummy objects UPDATE business bug fixes including missing geo behind glass to block vis area and create a new reflection pass mtl for the floor. UPDATE business cry files have been updated for bug fixes including floor reflections and window into vis area. UPDATE rigged and animated UPDATE update nvidia gpu list to include newer and mobile gpus. UPDATE updated animations on the copilot seats and the turret seats.
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